Škoda Fabia Combi Style+ 1.0MPI 55kW FL – náhradné vozidlo

Škoda Fabia Combi Style+ 1.0MPI 55kW FL – náhradné vozidlo

Kým bola moja Fabča v servise na vyrovnávanie plechov, podarilo sa zíkať aj náhradné vozidlo. Síce jej vybavovanie bolo trochu o nervy, ale keď mi pristavili túto nádhernú červenú Škoda Fabia Combi po facelifte vo výbave Style Plus s motorizáciou 1.0MPI 55kW, bol som milo prekvapený. Potešilo ma, že si budem môcť vyskúšať nové LED svetlomety, ale po pár metroch jazdy ma prekvapilo aj blikajúce autíčko v spätnom zrkadle, ktoré upozorňuje na auto v mŕtvom uhly (tzv. BSD). A bol som rád, že auto malo aj Smartlink.

S autom som strávil 12 dní a tak skúsim spísať nejaké rozdiely oproti mojej Fabči.

Dizajn Fabie po facelifte vo výbave Style s prednými/zadnými LED svetlami je naozaj pekne svieži a červená corrida to celé len umocnila. Fabia výborne vyzerá spredu aj zozadu. Po pár dňoch ma už však začali znervóňovať poznámky všetkých žien, prečo som si aj ja nekúpil takúto peknú červenú! Ach tie ženy!

Motor MPI 55kW nenadchol, ale po meste ani nesklamal. Len bolo potrebné si na neho zvyknúť. Na začiatku mi chýbalo turbo, stlačil som plyn a nič sa nestalo. Zo zvyku som radil podľa hluku ako na svojom TSI a tak sa často stávalo, že na 70ke som miesto obvyklých 80 šiel v skutočnosti len 60. Ale po pár dňoch som sa prispôsobil a zvykol. Najdlhšie som musel bojovať so spiatočkou, ktorá sa na rozdiel od TSI radí do opačnej strany – nie dole a do jednotky, ale dole a do šestky. V otáčkach okolo 2000-3000 bol hluk motora celkom ok, ale nad 3000 už to začalo hučať ako HTP, snáď ani netreba spomínať, že auto odporúčalo radiť prevodové stupne tak, aby otáčky boli stále pod 2000. Toto sa však takmer vôbec nedalo praktizovať. Moja spotreba po 12 dňoch a 340 km bola 7,4l/100 km – takže nič moc. Avšak celú dobu som jazdil iba po meste. Nezvyk bola aj ručná brzda, ktorú bolo potrebné viac vyťahovať ako na mojom TSI – asi záležitosť bubnov vzadu.

Interiér bol takmer identický s mojim. Akási imitácia kože na okrajoch sedačiek je veľmi príjemná na dotyk, len by som uvítal inú farebnú kombináciu. Zapáčilo sa mi osvetlenie odkladacieho priestoru v strede pod rádiom. Už som dal na neho objednávku aj do svojho auta. Klíma svišťala úplne rovnako ako moja, pravdepodobne tiež mala poľský kompresor značky Sanden. Trochu nemilé prekvapenie bolo jedno ráno, kedy som necelé dve minúty sedel v naštartovanom aute, ale záhadne sa stihli zarosiť budíky aj vnútorné spätné zrkadlo. Na svojej Fabii som to nikdy nepostehol. Takmer celú dobu pršalo a tak ma akosi ani neprekvapila mláčka vody na spolujazdcovom koberčeku. Pravdepodobne tam natieklo cez nasávací otvor ventilácie.

Nový infotainment Swing Plus mi pripadal byť o niečo svižnejší ako moje Bolero. Displej sa zdal byť jemnejší, ale aj trochu viac šedivý, akoby nevedel zobraziť čiernu farbu, ale iba šedú. Na mojom Bolere mi čierna farba pripadá viac čierna. Nový väčší Swing načítava AA o niečo rýchlejšie a asi bolo aj menej problémov s pripojením. Akurát mi v aute chýbal držiak na mobil a v kombinácii so zlým káblom sa mi AA pri každej zákrute alebo prudšej brzde prerušilo. Páčilo sa mi, že po odpojení od Smartlinku pokračuje hrať tá hudba, ktorá tam bola pred pripojením k Smartlinku. Nie len rádio, ale aj z mobilu cez BT. Na Bolere také nemám. Pokrok nezastavíš. Akurát mi vadilo bzučanie nejakých kondíkov, ktoré je počuť pri vypnutom motore, ak displej ešte svieti. Túto sťažnosť už som čítal viackrát.

Predné svetlomety bi-LED je kapitola sama o sebe. Oproti mojim LED PJčkám to nebol až taký šok, ale sú určite lepšie. PJ svietia hlavne pred auto a ďalej ide svetlo dostratena. Originál LED svieti do väčšej vzdialenosti a aj do šírky takmer stále rovnakou intenzitou. Je tam stále ostrá hrana medzi tmou a svetlom. Bolo strašne zaujímavé ísť úzkou uličkou a vidieť ako svetlo reže steny. Na mojich LED PJčkách ide svetlo viac dostratena. Zároveň som sa upokojil, keď som videl ako pri prejazde nerovností svetlo lieta hore-dole úplne rovnako na aute s automatickou niveláciou ako bez nej. Veľmi skvelá funkcia je aj prisvecovanie do zákrut priamo vo svetlách. Po ceste mám viac väčších križovatiek, na ktorých mi to svetlo nádherne osvetlilo aj veľkú časť priľahlého chodníka a chodcov na ňom. Corner hmlovky osvetľujú iba obrubník. A prekvapením bolo, že aj napriek takmer neustálemu dažďu a chladu sa predné svetlá vôbec nezarosili ani v okolí denného LED pásika.

Mal som možnosť vyskúšať aj BSD (Blind Spot Detect – kontrola mŕtvych uhlov). Je to tiež skvelá funkcia a iba ma utvrdila, že ju musíme dorobiť aj do mojej Fabči. Pekne ma upozorňoval na autá v mŕtvom uhle, v prípade zapnutia smerovky začalo autíčko blikať. Hneď prvý deň som si vyskúšal aj RTA pri cúvaní z parkovacieho miesta. Presne ako na propagačnom videu – najskôr mi zapípalo na chodca a pár sekúnd na to na prechádzajúce auto.

Ďaľšiou super vychytávkou boli dorazy na všetkých oknách. V lete by som ich využil určite viac, ale zídu sa aj v zime, keď ráno treba zotrieť vodu z okien. Obrovským plusom je aj ich fungovanie pri vypnutom zapaľovaní. Okrem nej ma ešte prekvapil dojazd stieračov do základnej polohy aj po vypnutí zapaľovania – toto vraj už mali aj niektoré Fabie pred FL.

Bola to skvelá skúsenosť, hlavne som rád, že som mal možnosť vyskúšať nie len nové LED svetlomety, ale aj BSD. Naopak mi strašne chýbala parkovacia kamera a auto nemalo ani LED spiatočky a predné senzory, čiže v daždi za tmy manévrovanie na parkovisku s cudzím autom bolo dosť nepríjemné.

Inak počas spoločnej púte sme zaznamenali aj kilometrové jubileum a podarilo sa zachytiť aj všetky tri červené generácie Fabie na jednej fotke.

A na záver ešte pár fotiek s Kamiqom.