Nová autobatéria

Nová autobatéria

Prešlo len niečo vyše týždňa po našom siedmom výročí a hneď sa opäť niečo vyskytlo – tentokrát sme minulú sobotu ráno nenaštartovali!

Nasledoval telefonát pre podporný tím s káblikmi, vďaka ktorým sme sa dostali na záhradu, kde sme to skúsili dobiť, aj keď nám všetkým bolo jasné, že pôvodná baterka od výroby (Banner 59Ah/640A) bude KO a pomôže iba nová. Ale keďže bol víkend, nemuseli sme sa nikde ponáhľať. Fabku sme nabíjali celé poobedie a večer šli domov aj so štartovacími káblami v kufri.

V nedeľu ráno sme mali 12,2V, po otvorení auta to padlo na nejakých 11,9V. Bohužiaľ ani to nám nepomohlo a tak opäť prišli na rad štartovacie káble. Len podotýkam, že minulú zimu v mrazoch sme úspešne naštartovali aj pri 11,8V, ale asi sme mali lepší prúd – s vekom prúd slabne asi aj na autobatériách. Fabka si to namierila rovno do garáže, kde sme ju opäť skúsili pichnúť na nabíjačku, avšak samozrejme ani to nepomáhalo.

V pondelok ráno cesta do práce autobusom a takmer celý deň sme hľadali, ktorú baterku kde kúpiť. Už sme boli nalomení na AGM od Varty, ale miestna predajňa nás akosi nepresvedčila ochotou, cenou (210€) a ani dostupnosťou. Bola ešte jedna možnosť skúsiť iný obchod, ktorý podľa internetu ponúkal za 160€ s čakačkou 1-2 dni, ale nakoniec sme skončili pri osvedčenej klasike EFB konkrétne Exide EL600 60Ah/640A, za ktorú sme zaplatili po uplatnení nejakých zliav príjemných 90€. Baterku sme sa odhodlali aj rovno prehodiť a vuala, všetko úspešne nabehlo, Fabka naštartovala na prvý ťuk do štartovacieho tlačítka.

Menšia zaujímavosť, že ráno sa baterka správala normálne (13,3V/14,8V), ale po práci, keď boli teploty okolo 20°C, ukazoval voltmeter miesto 13,3V iba 12,1V a to aj po polhodinovej ceste na diaľnici. Neskôr sa to zdvihlo na 12,7V a ku koncu jazdy sa to vrátilo na 13,3V. Neviem, či je to normálne správanie novej baterky alebo len bolo potrebné baterku nakódovať. Uvidíme najbližšie dni.