Parkovacia kamera

Parkovacia kamera

Už dávnejšie bolo v pláne dorobiť parkovaciu kameru. Ešte začiatkom zimy sa mi podarilo získať za celkom slušnú cenu originál pre Škoda Rapid/Fabia 3, číslo dielu 6V0 827 566 G. Na Internete som našiel aj diely s koncovkou H, ale rozdiel medzi G a H som nikde nenašiel. Ku kamere bolo potrebné doplniť ešte kabeláž, ktorú som objednal cez eBay. Link je už nefunkčný, jednalo sa o kabeláž pre low line kameru. Súčasťou kamery je aj ostrekovač, jeho zapojenie sme však nechali na improvizáciu, čo sa neskôr ukázalo ako omyl.

 

Kompletný odborný návod na montáž kamery môžete nájsť u wirera, v texte nižšie sú len moje neodborné postrehy zo samotnej montáže.

Konečne sa oteplilo, dni sa predĺžili, tak sa pán majster wirer pustil do toho. Ako prvé bolo potrebné rozobrať kryt piatych dverí na kufri, pod ktorým bolo potrebné vymeniť pôvodné madlo za nové s kamerou. Trochu som sa bál, či bude fungovať kessy, ale madlo našťastie na kessy nemá žiadny vplyv a všetko funguje ako má. Mohli sa ťahať káble, čierny kábel bol ukostrenie, žltý kábel sa napojil na spiatočku a červený kábel sa musel potiahnuť cez celý interiér až k poistkám. Spolu s červeným káblom sa ťahal ešte jeden na prenos obrazu, ktorý sa zapojil do Bolera. Následne stačílo spraviť nejaké VCDS kódovanie a kamera začala fungovať!

 

Improvizácia pri zapájaní ostrekovačov nám narobila vrásky, nič nedržalo a všetko tieklo. Nakoniec sme sa rozhodli zaobstarať si originálne príslušenstvo.

  • 1J0 955 751 D-K – hadica ostrekovačov cca 2m
  • 1J0 955 873 D – rozdvojka Y – 1ks
  • 5J0 955 871 A – prípojka hadice – 4ks

Druhé sedenie na zapojenie ostrekovačov už bola takmer hračka. Bolo potrebné pretiahnuť hadičku popri zadnom okne, ale po pár pokusoch sa to predsa len podarilo. Zostávalo už len zakliknúť spojky do kamery a rozdvojky a bolo všetko hotovo. Hneď na prvý pokus kamera striekala a spojky nikde nepretekali.

A prvé skúsenosti s kamerou – je to naozaj bomba! Zacúvať medzi dve autá sa zrazu stalo čerešničkou! Akurát je problém auto vyrovnať. Kamera funguje rovnako ako originálna montovaná z výroby. Po vyradení spiatočky sa kamera vypne a prepne na senzory. Čo sa týka ostrekovača, ten strieka spolu s ostrekovačom zadného skla. Bol som prekvapený silným prúdom, vďaka ktorému má voda dostrek asi meter od auta.

 

Ešte pár detailov zo zapájania:

  • zapojili sme druhú ledku v kufri (návod od wirera)
  • podarilo sa vyhodiť rezistory z LED spiatočiek, poškodené káble sme dali trochu dokopy a chybovú hlášku wirer odstránil kódovaním,
  • skontrolovaná rezerva DUNLOP,
  • foto pána majstra pri práci,
  • a na záver spoločné foto Camelotiek!

 

Kompletný návod na montáž kamery u wirera.