Thule ProRide 598

Thule ProRide 598

Dovolenkové obdobie bežalo na plné obrátky a aj mne sa rysovalo nejaké voľno. A keďže sme si tento rok zadovážili nového dvojkolesového tátoša, začali sme rozmýšľať, že by sme ho vzali spolu s Fabkou na nejaký výlet, aby sme Fabku pred emisnou prehliadkou dostatočne prevetrali.

Najskôr sme vytiahli pôvodný 20r starý nosič na bicykle, ktorý stačil na staré 26″ bicykle, ale keď sme do neho vložili novú 29″, nevyzeralo to veľmi bezpečne.

Nakoniec sme sa rozhodli zaobstarať nový nosič a to konkrétne Thule ProRide 598. Na webe sa našiel za príjemných 129€ + adaptéry na staré hranaté priečniky za 12€ + pošta 6€ = 147€. Všade písali, že Thule plošne zvyšoval ceny, nuž nebolo na čo čakať a hneď na druhý deň nám nosič pristál v kufri. Ešte v ten deň sme ho doma vyskúšali, či ho nebude treba vrátiť. Nakoniec spokojnosť, dokonca v čelustiach sú nejaké mäkké gumy a teda sa nepoškodí ani rám. Už som sa tešil na víkend, až ho budeme dávať na strechu.

Nosič s adaptérmi pekne zaklapol na staré Škoda priečniky by Thule, ktoré sme zdedili ešte po starej jednotkovej Fabii a mohlo sa ísť na výlet – konečne ako civilizovaný dovolenkár!

Cesta tam po diaľnici – tempomat na 120 km/h, tiahle stúpania s pedálom na podlahe šlo aj viac. Spotrebu sme očakávali vyššiu, ale nakoniec vyšla približne rovnaká, akú dosahujeme na tejto trase. Bežne však mávame tempomat na 140 km/h. Connect Lite držal celú cestu, ale AAW sa 3x odpojil – tipujeme, že kvôli prehriatiu mobilu. Ten sme mali zapojený v lakťovej opierke a celú cestu pekne piekol. Na spiatočnej ceste sme dali vyhliadku cez Tatry a na diaľnicu sme sa napojili až v Poprade. Opäť tempomat na 120 km/h + na tiahlych stúpaniach plyn na podlahe. Tentokrát AAW padol iba 1x, ale mobil bol aj tak celú dobu vriaci.

S nosičom sme maximálne spokojný. Jednoduché naloženie bajku, kolečko samo cvakne, keď je správne utiahnuté. Na uvoľnenie stačí stlačiť jedno tlačidlo. Aerodynamický hluk začínal od 70ky, ale príčinou sú asi skôr priečniky. V zime s nosičmi na lyže sme si však aerodynamický hluk nevšimli. Nosič má aj zámok, ale ako som čítal skúsenosti s 591kou, ani raz sme nenechali bajk v 598čke bez dozoru a dokonca aj samotný nosič sme na noc dávali dole. Aj keď na našej ulici sú minimálne tri autá s týmito 598čkami na streche celú letnú sezónu.