Tretia servisná prehliadka po 4 rokoch | STK + EK

Tretia servisná prehliadka po 4 rokoch | STK + EK

Blíži sa štvorročné jubileum spoločného súžitia a zároveň aj povinnosť absolvovať prvú kontrolu STK a EK.

Najskôr som Fabku odniesol do autorizovaného servisu na predpísanú prehliadku po 4 rokoch pri 55485 km. Pôvodne som si myslel, že túto prehliadku absolvujem už pri 60000 km hranici, ale poistné udalosti a situácia okolo koronavírusu nás trochu pribrzdila. Na prehliadke sa spravili bežné veci:

  • výmena oleja,
  • výmena peľového filtra,
  • výmena sviečok,
  • uznaná záruka na hlučný motorček zadného stierača,

Keďže vzhľadom na aktuálnu pandemickú situáciu autorizovaný servis neponúkal absolvovanie STK/EK, musel som si to zariadiť sám a tak hneď po odovzdaní auta som šiel na kontrolu.

Tu ma však čakalo nemilé prekvapenie. Auto neprešlo cez emisnú kontrolu z dôvodu vysokých emisií a pravdepodobne chybnej lambda sondy. Výsledkom bolo, že som dostal iba jednu nálepku. Asi je chyba, že TSI používam denne na krátke trasy po meste 7-10km, snažil som sa to vynahradiť kvalitnejším benzínom Shell V-Power – od začiatku pandémie a zníženia cien benzínu som dokonca tankoval iba Shell Racing 100ku – asi všetko zbytočne. Posledný dlhší výlet 2x50km bol pred týždňom Možno neprospela ani dnešná cesta na STK/EK, počas ktorej som sa dobrých 15min hýbal krokom v kolóne kvôli nehode a ledva som stihol dohodnutý termín – a asi som nestihol vypáliť sadze vyššími otáčkami, keďže september sa niesol hlavne v znamení kolón.

Po telefonáte so servisom som Fabku prehnal po diaľnici a o dva dni neskôr som to opäť skúsil. Tentokrát úspešne.

Asi si na to o dva roky budem musieť dať väčší pozor a pred STK/EK opäť poriadne prehnať auto po diaľniciach.